Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Saye AHBS MHRS Sistemi Kullanım Kılavuzu  (Okunma Sayısı 22116 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Barış
Hero Member
*****

Karma: +2/-0
Mesaj Sayısı: 1382



« : Temmuz 03, 2013, 15:11:11 ÖS »

Saye AHBS MHRS Eğitim Videosu

<a href="http://www.youtube.com/v/k-Zn2OIkPHk?rel=0;version=3&amp;amp;hl=en_US" target="_blank">http://www.youtube.com/v/k-Zn2OIkPHk?rel=0;version=3&amp;amp;hl=en_US</a>

MHRS Sistemi Nedir ?


Hastane Randevu Merkezi, Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında vatandaşlarımızın sağlık hizmetine daha kolay erişiminin sağlanması ve hastanelerimizin daha etkin ve verimli şekilde hizmet sunabilmesi için geliştirilmiş bir projedir.

Bu amaçla 2009 yılında başlatılan çalışmalar tamamlanarak 2011 yılında hizmetin ülke geneline yaygınlaşması sağlanmıştır.

Hastane Randevu Merkezi, vatandaşlarımızın ALO 182 hattını arayarak veya internet üzerinden, Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinden muayene randevusu almalarını sağlayan bir hizmettir.

Kaynak : http://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/contentVatandas.jsp?Islem=Haber&Id=WDYeJr9kaX2WC3fahlazvA%3D%3D

1 Temmuz 2013 tarihi itibari ile Aile Hekimleri Birimlerine de randevu alınabilme olanağı sağlanmıştır. Siz değerli kullanıcılarımız bu özelliği Saye AHBS 1.0.3.54 sürümünden itibaren kullanabileceksiniz.


MHRS Sistemi İle İlgili Bilinmesi Gereken Kurallar

  • MHRS sistemi üzerinden işlem yapılabilmesi için Hekime ait TC Kimlik Numarası ve Sağlık.Net parolası kullanılmaktadır. Bu bilgiler zaten Saye AHBS'deki Doktor Bilgileri ayarlarında tutulmaktadır.
  • MHRS sisteminden size randevu alınabilmesi için haftalık en az 40 saatlik çalışma cetveli oluşturulması gerekmektedir.
  • Çalışma cetvelinizi bulunduğunuz günden başlatarak oluşturamazsınız. En az bulunduğunuz tarihten bir sonraki günden itibaren oluşturabilirsiniz.
  • Önünüzdeki günlerinde taslak cetvellerini tanımlayabilirsiniz. Fakat bugünün tarihinden itibaren en fazla 30 günlük taslak cetveli kesinleştirilebilir.
  • Çalışma planınızı oluştururken önce taslak cetvel oluşturup, sonra taslak cetvelleri kesinleştirmelisiniz.
  • Taslak çalışma cetveli kesinleştirilmeden, hekime randevu alınamaz.
  • MHRS sisteminden sadece size kesin kayıtlı hastalarınız için randevu alabilirsiniz.

Saye AHBS Üzerinden Hastalara Randevu Almak
Bakanlıkta size kesin kayıtlı hastalarınıza randevu alabilmek için, randevu almak istediğiniz hastanın hasta kartı menüsünden MHRS Randevu Sistemi'ne tıklanır.


Karşınıza hastanıza size veya başka bir hastanedeki hekime randevu alabileceğiniz "MHRS Randevu Alma", hastanıza ait MHRS ve yereldeki kayıtlı randevuları görebileceğiniz "Hastaya ait en son randevular" ve "Hastaya yerelde kayıtlı randevular" ve size alınmış randevuları görebileceğiniz "Hekime Ait Randevular" ekranı gelecektir. Ayrıca çalışma cetvellerinizi görüp, düzenleyebileceğiniz "Çalışma Cetveli" ekranına da kolayca buradan ulaşabilirsiniz.

Hastanıza başka bir hastanede bulunan hekimden randevu almak istiyorsanız, Sorgulama Kriterleri bölümünden en az İl, İlçe ve Hastane bölümlerinden uygun değerleri seçip, Randevu Ara butonuna basmanız gerekmektedir. Aşağıdaki örnek resimde Ankara ili, Çankaya ilçesi Ankara Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ndeki 04.07.2013 tarihinde randevu kabul edebilecek doktorlar listelenmiştir.


Randevu almak istediğiniz doktorun üzerine tıkladığınızda doktora ait Çalışma Cetveli gelecektir.




Randevu alınabilecek uygun bir saat değerine tıkladığınızda karşınıza bu sefer Randevu Onay ekranı gelecektir.


Randevu Onay ekranında isterseniz cep/ev telefonu ve mail adresi bilgilerini doldurup Randevu Kaydet butonuna tıklayarak randevuyu MHRS sistemine kayıt edebilirsiniz.


Eğer hastanızın size randevu almasını sağlamak istiyorsanız yapmanız gereken Sorgulama Kriterleri bölümündeki Kendime/Hekim seçeneğini işaretleyip, Randevu Ara butonuna tıklamaktır.


Böylece oluşturduğunuz onaylanmış cetveller üzerinden hastanıza randevu alabilirsiniz.

Hastaya veya Hekime Alınmış Randevuları Görmek/İptal Etmek

Hastanıza MHRS sistemi üzerinden alınmış randevuları görmek için Hastaya Ait En Son Alınan Randevular ekranını kullanabilirsiniz.


Bu ekranda alınan randevuları görmek dışında sağ tuş menüsü sayesinde Randevu Fişi yazdırabilir veya randevuyu iptal edebilirsiniz.


Henüz gerçekleşmemiş bir randevuyu iptal etmek için Seçili Randevuyu İptal Et dedikten sonra gelen mesajı onayladığınız takdirde randevu MHRS sisteminden iptal edilecektir.




Size alınmış randevuları görmek için ise yapmanız gereken Hekime Ait Randevular ekranını açmanızdır. Bu ekranda belirtmiş olduğunuz başlangıç ve bitiş tarihleri arasındaki randevuları Sorgula butonuna basarak görebilirsiniz.

« Son Düzenleme: Temmuz 19, 2013, 16:29:55 ÖS Gönderen: Barış » Kayıtlı
« : Temmuz 03, 2013, 15:11:11 ÖS »


 Kayıtlı
admin
Administrator
Hero Member
*****

Karma: +11/-2
Birim Kodu: 0000000000
Mesaj Sayısı: 2320


Site
« Yanıtla #1 : Temmuz 04, 2013, 15:10:28 ÖS »

Sağlık Bakanlığının Klavuzu

MERKEZİ RANDEVU SİSTEMİ AİLE HEKİMİ ÇALIŞMA CETVELİ TANIMLAMA KLAVUZU

2010 yılında başlatılan “Merkezi Randevu Sistemi” (MRS) uygulamasına, 01.07.2013 Tarihi itibari ile aile hekimlerimiz de dâhil edilmiş olup vatandaşlarımızın kendi Aile Hekimlerine muayene olabilmek için randevu almaları sağlanmıştır.

    Vatandaşlar ALO182 numaralı Çağrı Merkezini arayarak, www.saglikrandevu.gov.tr, www.ailehekimligirandevu.gov.tr internet adreslerine girerek veya cep telefonlarına yükledikleri mobil randevu uygulamasını kullanarak randevularını alabilirler.

Randevuların oluşturulabilmesi için Aile Hekimlerinin hekim çalışma cetvellerini 30 günlük olmak kaydı ile tanımlamaları gerekmektedir. Vatandaşlar tanımlanan bu 30 günlük cetvellerin en geç 15 gününe kadar randevu alabilir, bulundukları gün içine ve 16. güne randevu alınamaz.

Aile Hekimlerinin çalışma saatlerini bildirecekleri cetvelleri sisteme tanımlarken dikkat etmeleri gereken bazı kurallar aşağıda belirtilmiştir;

Aile Hekimi Çalışma Cetveli

Tanım:
Bir hekimin mesaisinin tüm zaman dilimlerini ihtiva eden çalışma programıdır.

Kurallar:
•   Vatandaşlar kayıtlı oldukları aile hekimine randevu alabilirler.
•   Hekim çalışma cetveli; vatandaşın en geç 30 (otuz) gün sonrasına randevu almasına olanak sağlayacak şekilde planlanır.
•   En erken 1, en geç 15 gün sonrasına randevu alınabilir. Bundan dolayı kalan cetvel süresi 15 günün altında olmamalıdır. (Gerekirse her hafta cetvel tanımlanarak sisteme eklenmelidir.)
•   Hekim çalışma cetvelleri planlanırken bir hekimin günlük muayene zamanının en az yarısı (%50’si) MRS’ ye ayrılmalıdır. Bu oran, gerekli görülen durumlar da Sağlık Bakanlığı tarafından değiştirilebilir.
•   Hekimin cetvelinin sisteme eklenebilmesi için iki şartın sağlanması gerekmektedir;
   Birinci şart hekimin sisteme haftalık olarak gönderdiği cetvel süresi 40 saatten az olamaz.
   İkinci şartta ise aile hekiminin 40 saatlik cetveli içerisinde girmiş olduğu aksiyon kodlarının (Aksiyon kodu Hekimin mesai saatleri içerisinde yaptığı faaliyetlerin kodudur. Örneğin Hekim Çalışma Saati, Gezici Sağlık Hizmeti vb. gibi…) analizi yapılarak, MRS ’ye açılan hekim çalışma cetveli süresi hesaplanır. Bu hesap gereği, hekimin girmiş olduğu ilgili çalışma cetvelinde müstesna (kapatılması uygun görülebilir alanlar) saatleri toplam çalışma saatinden çıkartılıp 2 ye bölündüğünde çıkan sayı kadar hekimin randevulu çalışma saatinin bulunup bulunmadığı kontrol edilir.
Hekim Çalışma Saati = (Toplam Cetvel Süresi – Müstesna Süresi)/2 olmalıdır.

Örnek Çalışma Cetveli;
Hekim 40 saatlik toplam çalışma cetvelinde: 8 saat Gezici Sağlık Hizmeti ve 4 saat Evde Bakım Hizmeti olarak toplamda 12 saat müstesna aksiyon kodlu çalışma saati girmiştir. Geriye kalan 28 saatin en az yarısı olan 14 saat randevulu muayeneye açılır (Bunun için Aksiyon Kodu olarak “Hekim Çalışma Saati” seçilir.)

 (Not: Müstesna ve İstisna Kavramları aşağıda detaylıca anlatılmıştır.)
•   Hekimin herhangi bir nedenle randevulu hasta kabul edemediği zaman dilimleri çalışma cetvelinde gösterilir. Aile Hekimleri için sistemdeki Aksiyon Kodlarına aşağıda ki durumlar eklenmiştir.  

1.Koruyucu Sağlık Hizmetleri
2.Evde Sağlık Hizmetleri
3.Mobil (Gezici) Sağlık Hizmetleri
4.Yerinde Sağlık Hizmeti
5. Kapalı (Geçici)

Burada altı çizili maddeler müstesna olarak hesaplamaya dâhil edilir. Birim zaman içinde verilebilecek randevu süre ve sayısı Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenir. Şayet mazeret sebebi sistemde ki listede yoksa bunun için en uygun diğer sebep bildirilerek (örneğin “Kapalı”), cetvel tanımı zamanında yapılması sağlanır. Beraberinde mhrs@saglik.gov.tr adresine e-posta gönderilerek yeni seçeneğin eklenmesi için talep edilebilir.

Hekim çalışma cetvelinin geçici kapatılması:
Hekimin açık olan çalışma cetveli acil vaka, acil ameliyat, hastalık izni, yakın vefatı, öngörülemeyen kurum dışı görevlendirmeler, kaza ve kurumlarınca kabul edilebilir mazeret nedeni ile geçici olarak kapatılabilir. Buna MRS de “İstisna” (Beklenmeyen Durum) denir. İstisna durumlarında aşağıdaki şekilde hareket edilir.
1.   Mücbir sebepler dışında MRS ye istisna işlemi girilmemelidir. Çünkü randevu saatine 72 saatten az kala gelişen mecburiyetler önce Toplum Sağlığı Merkezi sonra Sağlık Bakanlığı tarafından onaylandıktan sonra ilgili zaman dilimi randevuya kapatılır. 72 saatten fazla zaman varsa sistem tarafından doğrudan onaylanır. (İstisna işlemleriniz için mhrs@saglik.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.)
2.   Geçici kapatmadan ötürü randevusu iptal edilecek olan vatandaşlar ALO182 Çağrı Merkezi tarafından aranıp gerekli bilgilendirmeler sonrası kendilerine icabında uygun yeni randevu verilir.
Cetvel İptali:
Hekim çalışma cetvellerine hiçbir randevu alınmamış ise çalışma cetveli doğrudan iptal edilebilir.
İptal edilecek çalışma cetveline, işlem anından itibaren 72 saat içerisinde randevu alınmış ise aşağıda ki durumlarda Aile Hekiminin, Toplum Sağlığı Merkezi onaylı belgeyi mhrs@saglik.gov.tr adresine e-posta olarak göndermesi ile Sağlık Bakanlığı tarafından çalışma cetveli iptal edilir.

1. Hekimin ASM dışında uzun süreli görevlendirilmesi
2. ASM ile ilişiğinin kesilmesi
3. Diğer mücbir sebep (açıklamalı)

Detaylı bilgi için;
MRS Yardım Masası irtibat; Tel: 0312-258-50-05, mail: mhrs@saglik.gov.tr
Kayıtlı

Sâye AHBS Teknik Destek

İletişim Bilgileri
------------------
+90 312 394 00 14
iletisim@saye.web.tr
« Yanıtla #1 : Temmuz 04, 2013, 15:10:28 ÖS »


 Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer: